Új kihívások a cement értékesítés területén

Interjú Zongor Gergellyel, vállalatunk cement értékesítési vezetőjével

Két hazai cementgyárral, döntően magyarországi alapanyag felhasználásával a DDC az építőipar fontos szereplőjeként idén tovább erősíti a hazai gazdaságban betöltött pozícióját. 2015 tavaszától a vállalat cementtermékeinek mindegyike használja a Magyar Termék, valamint a Hazai Termék védjegyeket, amelyek bizonyítják a hazai gyártást és eredetet. A Váci Cement és a Beremendi Cement piaci pozíciójának erősödéséről a DDC cement üzletágának értékesítési vezetőjét, Zongor Gergelyt kérdeztük.

A vevő igények alapján az utóbbi években hogyan változott a cementértékesítési gyakorlat?

Felgyorsult a folyamat, sokkal inkább gazdasági, mintsem minőségi igényekre kell válaszolnunk. Felértékelődött a logisztikai terület hozzáadott szolgáltatástermékeinek fontossága. A vevők egyre inkább tudatosak a finanszírozási igényeiket, fizetési szokásaikat illetően. A döntési mechanizmusukban ezen igények szerepe sok esetben az ár vagy a minőségi kritériumok felett áll. Értékesítőink munkája az új keresleti minták mellett szükségszerűen változik. Azt reméljük, hogy az iparágban több területen a legkreatívabb szereplőként jelenünk meg. A DDC első volt az értékesítési promóciók, raktározási akciók bevezetésében, és a HC Groupon belül többször is „best practice”, azaz legjobb gyakorlatként került említésre az online rendelési felületünk.

Két hazai cementgyárral, döntően magyarországi alapanyag felhasználással a DDC az építőipar fontos szereplőjeként idén tovább erősíti a hazai gazdaságban betöltött pozícióját. 2015 tavaszától a vállalat cementtermékének mindegyike használja a Magyar Termék, valamint a Hazai Termék védjegyeket, amelyek bizonyítják a hazai gyártást és eredetet.  A váci cement és beremendi cement piaci pozíciójának erősödéséről a DDC értékesítési vezetőjét, Zongor Gergelyt kérdeztük.

Hogyan változtak az értékesítési csatornák?  Van létjogosultsága az online értékesítésnek a cementiparban?

Napjainkban kiemelten fontos az online lehetőségek kiaknázása. Eljutottunk arra a pontra, hogy iparágtól függetlenül szükséges a megfelelő online háttér, legyen szó akár termékértékesítésről, vagy éppen megfelelő információáramlásról. A DDC online cementrendelési platformját napi szinten használók körének bővülése is alátámasztja azt, hogy partnereink rendkívül jól fogadták annak bevezetését. Fontos a vevőinkkel történő gyors és rugalmas kommunikációs csatornák használata, hiszen mostanában a promóciók teljes mértékben online felületen kerülnek lebonyolításra.

Cementértékesítési vezetőként mi volt a legnagyobb kihívás, amivel szembesült?

Számos új tevékenységi körben kellett helytállnom a megbízást követő hónapokban. Mindközül az első cementértékesítési vezetőként megélt, szerződéskötési időszakot emelném ki, valamint az annak során tapasztalt időzavart. Számos új partner megismerése, a szükséges információk rendszerbe helyezése, az összefüggések feltérképezése volt a legnagyobb kihívás. Mindemellett az új pozícióban rendkívül fontosnak tartottam és tartom ma is a társaságon belül történő egyenes és következetes kommunikációt. Úgy gondolom, hogy ez mindannyiunk számára kiemelt fontosságú feladat, és egyértelműen a hosszú távú vevőelégedettség záloga. Az értékesítés, a termelés, a logisztika, a könyvelés-számlázás, a jog, a kommunikáció összehangolt működése nélkül lehetetlen kielégíteni a gyorsan változó és kritikus vevői igényeket.

Miért döntöttek úgy, hogy pályáznak a Magyar Termék védjegyekre?

Fontosnak tartottuk kihangsúlyozni, hogy Magyarországon, magyar munkaerővel, magyar alapanyagokból állítjuk elő termékeinket. Napjainkban sokkal nagyobb jelentősége van a hazai ipar támogatásának, mint a korábbi időszakokban volt. A DDC védjeggyel ellátott termékeit választók végső soron a magyar gazdaság erősödéséhez járulnak hozzá, hiszen olyan termékeket vásárolnak, amelyek itthon termelnek értéket.  

A Magyar Termék és Hazai Termék védjegyek inkább az imázs építés részei vagy konkrét értékesítési célokat szolgálnak?

Természetesen mindkettő. Az imázs építésen, a termékeinkbe vetetett, nem számszerűsíthető minőségi elemeken keresztül valósítjuk meg értékesítési céljainkat, juttatjuk el fontos üzeneteinket egészen a végfelhasználóinkig.  Legfontosabb üzenetünk, hogy társaságunkra és termékeink kiemelt minőségére hosszútávon alapozhatnak partnereink.  Mi ebben hiszünk, büszkék vagyunk arra, hogy társaságunk a 100% német tulajdon mellett 100% magyar menedzsmenttel és munkavállalói létszámmal tud a magyar építőanyag-ipar meghatározó szereplője lenni. A magyar termék védjeggyel alá tudjuk támasztani büszkeségünket, termékeink megfelelőségét egy újabb szempont szerint, és ez természetesen márkahűséget, végső soron kiszámíthatóbb forgalmat generál.

Miért tartja fontosnak a Beremendi Cement és Váci Cement márkanevek megkülönböztetett használatát? Miért nem elég annyi, hogy DDC Cement?

A DDC vállalati kultúrájában fontos szerepe van a hagyománytiszteletnek, ami ebben az esetben összhangban van a piackutatások eredményével, miszerint a vevők a beremendi cement és a váci cement márkaneveket az évtizedek alatt jó minőségű, magyar termékként ismerték meg. A DDC márkanév is ismert, de e mögött sokkal inkább a ma már integráltan működő, három üzletágban országosan érdekelt vállalatot ismerik fel. A továbbiakban minden, a DDC-hez tartozó termékvonal esetében a vevők által ismert és elfogadott márkaneveket szeretnénk használni. A két cement termékvonal ennek mentén kapta meg az új, gyártóhelyre jellemző zsákdizájnt is.

(Az interjú 2015 nyarán készült.)