Mohácsi Vágóhíd

A 2016-os esztendő egyik legnagyobb Baranya megyei zöldmezős beruházásaként, a Mohács külterületén mintegy 20 milliárd forintos ráfordításból megépült vágóhíd ugyanazon év őszén megkezdte működését. Az építési munkálatok még 2015 nyarán kezdődtek, a projekt célja pedig egy a legkorszerűbb technológiával működő sertés vágó-, csontozó és daraboló üzem létrehozása volt.

A komplexum építtetője az "MCS" Vágóhíd Zrt., a projekt fővállalakozója pedig a Market Építő Zrt. A tervezői munkákat két társaság, az Óbuda Építész Stúdió Kft., valamint az ATP Innsbruck Planungs GmbH Magyarországi Fióktelep látták el.

A vágóhíd megépítéséhez szükséges transzportbeton-termékek kizárólagos beszállítója a DDC Mohácsi Betonüzeme volt, amely útbetonokat és különböző szerkezeti betonokat, ipari padlókat is készített a projekthez. Az építés során mindösszesen 30 000 m3 betont használtak fel a kivitelezők, 8 600 tonna cementre, és 60 000 tonna adalékanyagra volt szükség az alapanyag előállításához. CKT-4-es típusú útbetonból megközelítőleg 6000 m3, míg szerkezeti betonokból összesen 16.500 m3 került felhasználásra. A vágóhíd területén a fokozott útterhelés miatt a CKT-4 felülete aszfalt burkolat helyett CP 4/2,7-22/F2 bazaltbeton borítást kapott, amely légbuborékképző adalékszerrel növeli a fagyállósságot és az ellenálló képességet Ebből a termékből 7.500 köbméternyit szállított a DDC mohácsi üzeme.

A telep ipari padlói C25/30-16/F3 típusú betonból készültek, acélszál erősítéssel, amely a hajszálrepedések kialakulásának megakadályozásában játszik fontos szerepet. Az ipari padlók felcsiszolásával a felület kopásállóságának növelését és egy nagy kopásállósággal rendelkező kéreg képződését segítették elő a beton felső részén, amely így az erőteljesebb igénybevételnek is jobban ellenáll, mindamellett esztétikus hatás érhető el vele.

Betontechnológiai szempontból a projekt különlegessége, hogy olyan betontermékek gyártására is szükség volt, amelyekből rendszeresen savval, vérrel, zsírral vagy éppen sóval érintkező és ezek eróziós hatásainak maximális mértékben ellenálló betonfelületek alakíthatók ki.

A 2016-os esztendő egyik legnagyobb Baranya megyei zöldmezős beruházásának, a Mohácsi Vágóhíd megépítéséhez szükséges transzportbeton-termékek kizárólagos beszállítója a DDC Mohácsi Betonüzeme volt, amely útbetonokat és különböző szerkezeti betonokat, ipari padlókat is készített a projekthez.

Fontosabb adatok

  • "MCS" Vágóhíd Zrt.

    Tulajdonos

  • CKT-4

    Material

  • 2016

    Completion

Helyszín

"MCS" Vágóhíd Zrt. Külterület 0145/21 hrsz.
7700 Mohács (Magyarország)

Térkép

További információkért kattintson a jelelölőkre

Mohácsi Vágóhíd.

Mohácsi Vágóhíd.

Mohácsi Vágóhíd.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.

A Mohácsi Vágóhíd építése.