Sokkal több mint cement: Heidelberg Materials lesz a HeidelbergCement-ből

  • A mai nap mutatták be a Heidelberg Materials vállalati márkát a társaság heidelbergi központjában

  • Az új márkaidentitás kiemeli a vállalat az építőanyag-iparban betöltött úttörő szerepét a szén-dioxid-semlegesség és a digitalizálás felé vezető úton

  • A hazai és nemzetközi leányvállalatok 2023-tól fokozatosan fogják Heidelberg Materials-ra váltani a nevüket

A HeidelbergCement ezentúl Heidelberg Materials. A vállalat a mai nap mutatta be új márkaidentitását heidelbergi központjában több száz alkalmazott jelenlétében. A „Heidelberg” továbbra is a folytonosság és a piacvezető szerep szinonimája marad. A „Materials”, azaz „anyagok” pedig a „Cement” helyére kerül, és a fenntartható és intelligens építőanyagok innovatív portfólióját, valamint a digitális megoldásokat képviseli.

Büszkék vagyunk cementüzletágunkra, de a cég szolgáltatási köre messze túlmutat a cementen. Ma és még inkább a jövőben” – jelentette ki Dr. Dominik von Achten, az igazgatóság elnöke.

A jövőnk fenntartható. A jövőnk digitális. Az ügyféligények, a piacok és a versenytársak gyorsan változnak. A lehetőségek és a kihívások országhatárokon ívelnek át, a kommunikáció egyre nagyobb mértékben globálissá válik. Megjelennek a differenciálási lehetőségek. Mi leszünk az első olyan vállalat a világon, amely már 2024-től széles körben kínál karbonmentes cementet. Erőteljesen haladunk előre a CCUS tevékenységünk bővítésében: 2030-ra 10 millió tonnával csökkentjük CO2-kibocsátásunkat a már elindított projektjeink révén.

Folyamatosan arra törekszünk, hogy a szektor leginkább fenntarthatóbb vállalatává váljunk. Hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki a globális csapatunkból eredő erősségeinkből, egységesen kell megjelennünk, fellépnünk és kommunikálnunk. Az új és globális Heidelberg Materials márkánkkal arcot, valamint kézzel fogható formát adunk átalakulásunknak. Így folytatjuk tovább az iparágunk a fenntarthatóság és digitalizálás felé történő átalakítását – amely az ügyfeleink, alkalmazottaink, részvényeseink, valamint társadalmunk érdekeit szolgálja.”

Világszintű bevezetés 2023-tól

Első lépésként a márkaváltás Csoportszinten indul meg, ahol a Heidelberg Materials márkaként azonnal bemutatásra kerül. 2023-tól pedig a hazai és nemzetközi leányvállalatok is fokozatosan átveszik a Heidelberg Materials nevet.

„Az építőanyag-iparban a szén-dioxid-semlegesség és a körkörös gazdaság úttörőjeként fenntartható értéket kínálunk ügyfeleinknek” – közölte Jon Morrish, az igazgatótanács márkafejlesztésért felelős tagja. „Célunk, hogy 2030-ra bevételünk felét alacsony szén-dioxid-kibocsátású termékekből generáljuk. A Heidelberg Materials egy erőteljes márka, amely a globális minőségi és fenntarthatósági szabványainkat képviseli, miközben a teljes Csoport erősségeit egyesíti.”

A cél: a szektor első nettó zéró kibocsátású vállalatává válni

Az új logó a racionalitást az érzelmekkel ötvözi. Egyesíti a hagyományos értékeket a Csoport jövőbeli területeivel. A megújult képi világban két elem találkozik organikus formában, amely így a márka kezdőbetűjét, egy h-betűt hoz létre. A nagyobbik alak az építőipart szimbolizálja, és így a Heidelberg Materials technikai szakértelmét jelképezi, a kisebb elem pedig a Csoport jövőbeli területeit hivatott reprezentálni.

Az új márka azt az ambíciónkat tükrözi, mely szerint nyitottak vagyunk a változásokra, miközben megközelíthetőek és hitelesek maradunk. Ugyanakkor azt is kihangsúlyozza, hogy a Heidelberg Materials a globális építőanyag-ipar egyik alappillére, amihez konkrét célkitűzés is tartozik: a szektor első nettó zéró kibocsátású vállalatává kíván válni.

A márkastratégia és a design tervezését a düsseldorfi MetaDesign támogatta.

Guth Zoltán

Kommunikációs vezető

Kommunikációs osztály Kőhídpart dűlő 2.
2600 Vác
Magyarország

Heidelberg Materials.

Heidelberg Materials.