Az evoBuild a Heidelberg Materials új márkája a fenntartható termékekért

A Heidelberg Materials új globális márkát vezet be az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és körforgásos termékek számára: evoBuild®

  • Az új evoBuild® márkanév alatt a Heidelberg Materials globálisan következetes és szigorú kritériumokat alkalmaz a fenntartható termékekre vonatkozóan, és célja, hogy az építőanyag-ipar fenntarthatósági éllovasaként új szabványokat állítson fel a dekarbonizált termékek számára
  • Az evoBuild® lehetővé teszi a fenntartható termékek világos, koherens és átlátható rétegezését világszerte, és kiegészíti a nemrégiben bevezetett evoZero® márkát 
  • Azon országok, ahol a vállalat jelen van, fokozatosan integrálják fenntartható termékeiket az evoBuild® portfóliójába  

A Heidelberg Materials bemutatja új, globális termékmárkáját, az evoBuild-et az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és körforgásos termékek számára. Az evoBuild termékeket egyértelmű fenntarthatósági tanúsítványok jellemzik, és minden terméknek szigorú követelményeknek kell megfelelnie ahhoz, hogy a kínálat részévé váljon. Az építőanyag-ipari vállalatok között elsőként, a Heidelberg Materials globálisan szabványosított kritériumokat alkalmaz a fenntartható termékek címkézésére. Minden ország, ahol a vállalat jelen van, fokozatosan integrálja fenntartható termékeit az evoBuild portfóliójába.

"Miután több mint 20 országban bevezettük új vállalati márkánkat, a Heidelberg Materials-t, a következő logikus és fontos lépés az erős, fenntartható termékportfóliónk globális szintű harmonizálása" – mondta Dr. Dominik von Achten, a Heidelberg Materials igazgatótanácsának elnöke. "Nemrég mutattuk be evoZero márkánkat, a világ első szén-dioxid-leválasztással előállított, nettó-zéró kibocsátású cementjét. Most hozzáadjuk az evoBuild-et az evo márkacsaládhoz egy új keretrendszerrel minden olyan termék számára, amelyet a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez és a körforgáshoz való különleges hozzájárulásuk jellemez. Ez azt is tükrözi, hogy üzleti tevékenységünk nagy hangsúlyt fektet az ügyfeleink számára fenntartható megoldásokra." 

"Az evoBuild bevezetése azt jelenti, hogy most ugyanazokat az egyértelmű kritériumokat alkalmazzuk a fenntartható termékekre a Csoportunk minden vállalatánál szerte a világon. A következetes evoBuild rétegezés fenntarthatósági stratégiánkon alapul, és jelentősen növeli az átláthatóságot ügyfeleink és érdekelt feleink felé. Ez fontos lépés a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton kitűzött egyik legfontosabb célunk elérése felé, mivel arra törekszünk, hogy 2030-ra bevételünk 50%-át fenntartható termékekkel érjük el" – mondta Dr. Nicola Kimm, a Heidelberg Materials fenntarthatósági igazgatója. 

Az evoBuild termékek minden üzletágban elérhetők lesznek, és vagy alacsony szén-dioxid-kibocsátásúak (cement és beton), körkörösek (beton), vagy mindkét tulajdonság kombinációjával rendelkeznek. Az alacsony kibocsátású termékeknek a referenciaértékhez1 képest legalább 30%-kal csökkenteniük kell szén-dioxid-kibocsátásukat. A körkörös termékeknek legalább 30%-ban újrahasznosított adalékanyagot kell tartalmazniuk, vagy legalább 30%-kal csökkenteniük kell az anyagszükségletet – pl. a Heidelberg Materials speciális habarcsa 3D betonnyomtatáshoz. 

Az evoZero márka, a világ első szén-dioxid-leválasztással előáállított, nettó-zéró kibocsátású cementjének 2023. novemberi bevezetését követően az evoBuild immár a Heidelberg Materials második globális márkája, amely a fenntarthatóságra összpontosít.


1 Az evoBuild referenciaértéke legalább 30%-os CO2-csökkentés, szemben a Global Cement and Concrete Association (GCCA) globális referenciaértékeivel a CEM I esetében 2020-tól, ami átszámítva ≤552 kg CO2/t cementkötésű anyag és ≤ 5,5 kg CO2/m3/MPa készbetonnál.

A Heidelberg Materialsról

A Heidelberg Materials a világ egyik legnagyobb integrált építőanyag- és megoldásgyártója, amely vezető piaci pozíciókkal rendelkezik a cement, az adalékanyagok és a készbeton területén. Több mint 50 országban van jelen, közel 3000 helyszínen mintegy 51 000 alkalmazottal. Tevékenysége középpontjában a környezetért való felelősség áll. Az építőanyag-iparban a karbonsemlegesség és a körforgásos gazdaság felé vezető út éllovasaként fenntartható építőanyagokon és a jövő megoldásain dolgozik. A digitalizáció révén új lehetőségeket teremt ügyfelei számára. 

Guth Zoltán

Kommunikációs vezető

Kommunikációs osztály Kőhídpart dűlő 2.
2600 Vác
Magyarország