Namíbián át a JET programig - Egy DDC-s karrier ívelése

A karrierépítés napjainkban talán hangsúlyosabb, mint valaha, éppen ezért cégünk számos lehetőséget kínál a munkavállalóknak, hogy megvalósíthassák céljaikat, és a nálunk töltött évek során fejlődni is tudjanak. Remek példa erre Waller Tibor kollégánk, aki  a DDC-nél teljesített szakmai gyakorlatából kiindulva később eljutott Namíbiába, majd a JET nemzetközi gyakornoki programjába is bekerült. Eddigi szakmai útjáról, és a jövőbeni terveiről beszélgettünk vele.

Waller Tibor, villamosüzem-mester.

Hogyan került a Duna-Dráva Cement Kft-hez?

Harmadik generációs cementipari dolgozóként kerültem a DDC-hez. A gyárat és a gyár dolgozóit már kisgyermekkorom óta ismerem, mivel édesanyám és édesapám is alkalmazásban állt a vállalatnál.

Hogyan emlékszik vissza a DDC-nél töltött első időszakra?

Először 2008-ban töltöttem egy 1 hónapos szakmai gyakorlatot a vállalatnál, a Beremendi Gyár villamos üzemében. A villamosmérnöki pálya, hasonlóan a cementiparhoz végig kísérte az életemet, 2010-ben szereztem diplomát ezen a területen. Pályakezdőként a gyár stabilitása erős pont volt számomra. A diplomám megszerzésekor nem volt szabad pozíció a DDC-nél, azonban néhány hónapon belül lehetőséget kaptam, és így váltam munkavállalóvá. A munkába állásom első 3 évében gyakornoki programban vettem részt, amely során a vezérlőben dolgoztam és a cementgyártás napi üzemvitelét ismertem meg. Ezt követően operátorként folytattam a munkámat, majd diszpécseri kinevezést kaptam.

A munkája során több területen is dolgozott. Volt arra lehetősége, hogy külföldön is szerezzen szakmai tapasztalatot?

Igen, lehetőséget kaptam a fejlődésre az országhatáron kívül is.  Anyavállalatunk namíb cementgyárában problémát okozott az új kollégák betanítása, így Magyarországról felkérést kaptunk, hogy az ottani beüzemelési projekt részesei legyünk. Nagy lehetőség volt számomra, és a lehető legjobbkor érkezett. A projekt első részében az üzemi dolgozók megerősítése volt a feladat, majd az új kollégák képzése következett. Az oktatás nagyban segített a saját tudásom elmélyítésében és letisztításában is.

A namíbiai projekt során milyen további feladatok hárultak Önre?

A külföldi munkavégzés során először a műszakok végigkísérése, támogatása volt a feladatom, majd ezt követően - felismerve a motivációt és megfelelő szaktudást - felkértek az új kollégák betanítására is. A betanítás része volt az elméleti, a gyakorlati, és a szimulációs oktatás is. A projekt során 3 évfolyamot kísértem végig, amely 8 kolléga betanítását jelentette. Ezt követően az általam átadott tudást egy „Training Book” elnevezésű könyvbe sűrítettem, amely saját magyarázatokkal és ábrákkal segítette az operátori munkakör betöltéséhez szükséges szaktudás megszerzését. Namíbiában ötször 2,5 hónapot töltöttem el 2014 augusztusa és 2015 decembere között. Ez az út rengeteget segített szakmai fejlődésemben, nyelvtudásom fejlesztésében és önmagam megismerésében.

Afrika Namíbia Gyár.

A namíbiai sikereinek köszönhetően jelölték a JET nemzetközi gyakornoki programba is. Meséljen erről részletesebben!

Az utolsó namíbiai kiutazásomkor jelezték, hogy jelölnének a JET (Junior Engineer Training) programba. A jelölés váratlanul ért, de átgondolva a lehetőséget, elköteleztem magam további két évre külföldre. A JET program kétéves nemzetközi gyakornoki programot jelent fiatal mérnökök számára, amely során váltakozó ciklusokban szükséges külföldön és az anyaországban dolgozni. A JET programba nem egyszerű bejutni, mivel az egyes országokban delegálnak jelölteket, de mindenképp érdemes küzdeni a bejutásért. A két év alatt mind szakmailag, mind emberileg rengeteget fejlődtem.

Hogyan zajlott a JET program az Ön számára?

2016 januárjától Beremenden diszpécserként dolgoztam, majd szeptemberben elindult a JET program első szakasza. A program első állomása során 2,5 hónapot töltöttem Indonéziában, ahol a kemence-rendszer beüzemelésénél kaptam feladatokat.

Magyarországra visszatérve felkérést kaptam a Váci Cementgyár - időközben megüresedett - villamosüzemi mester pozíciójának betöltésére. Az új munkakör és a Váci Gyár modernizációjának villamos munkálatai, azok koordinálása teljes embert kívánt, így a nemzetközi gyakornoki programomat úgy alakították át, hogy a hátralévő időszakot Vácon tölthessem. A gyár átépítésének helyszíni munkálatait javarészt külföldi vállalatok végezték, így alkalmas terep nyílt a gyakornoki program folytatására. A munkakör felelősségteljes betöltéséhez 2017 februárjában a párommal Vácra költöztünk, majd a tavalyi évben össze is házasodtunk és 2018 márciusában megszületett az első gyermekünk.

Milyen szerepe volt a Váci Gyár modernizációs beruházásában?

A JET program mellett nagy szerepet vállaltam a Váci Gyár modernizációjában is, hogy minden munkafolyamat határidőre elkészüljön. Az átépítési időszak alatti villamos munkálatok koordinálásáért én feleltem. Úgy gondolom, hogy a siker kulcsa az összefogás volt, és mérhetetlenül büszke vagyok a kollégáimra, hogy egy csapatként, a húsvéti ünnepnapokat is feláldozva, csapatmunkában határidőre be tudtuk fejezni a projektet.

Mik a jövőbeni céljai?

Számos célt kitűztem már a jövőre nézve a vállalaton belül és a magánéletemben is. Abszolút lojális vagyok a DDC felé, mert rengeteg mindent kaptam már, és én is sok energiát fektettem az itteni munkámba. A JET program utolsó modulját most végzem, ez év szeptemberében lesz a záró konzultáció.

 

Gratulálunk eddigi eredményeihez és további sok sikert kívánunk céljai megvalósításához!

(Az interjú 2018 májusában készült.)