Szabadság híd felújítása

A projekt során megoldandó feladat a Szabadság híd felújítása volt zsugorodásmentes vasbeton pályalemezzel, valamint a megfelelő adalékszerek és betontechnológia biztosításával. A projekt megrendelője a Magyar Állam, tervezője a FÖMTERV Zrt., fő kivitelezői pedig a Hídépítő Zrt. és Monotop Kft. voltak.

A Szabadság híd (tervezte: Feketeházy János) Budapesten található, a Duna felett ível át. Ez a híd volt a harmadik, amely összekötötte Budát és Pestet a 19. század végén. A hídon az autós és gyalogos forgalmi utak mellett villamossínek is találhatók. Teljes hossza: 333,6m. Szélessége: 20,1m.

A legjobb megoldás kiválasztásához a mérnökök néhány előzetes vizsgálatot végeztek a  Budapesti Műszaki Egyetem (BME) laboratóriuma által. A fővállalkozó két készbetongyártó vállalattól, köztük a DDC-től kért be betonmintát. A helyszínen a fővállalkozó és az egyetem laboratóriuma betonkockákkal és -gerendákkal tesztelte a nyomószilárdságot, vízállóságot, fagyálóságot és a zsugorodás mértékét. 

Nyertes összetétel:

Anyag

Mennyiség (kg)

CEM II/A-S 42,5 N

360

Víz

146

Homok 0/4

639 (35%)

Kavics 4/8

183 (10%)

Kavics 8/16

730 (40%)

Kavics 16/32

274 (15%)

Sika® ViscoCrete®-1035

1,8 (0,5%)

Sika® Control-40

3,6 (1,0%)

Forrás: Sika Hungária Kft.

Fontosabb adatok

  • CEM II/A-S 42,5 N

    Material

  • 2009

    Completion

  • Szállított betonmennyiség: 1200 m³

    Additional facts

Helyszín

Szabadság Híd Budapest (Magyarország)

Térkép

További információkért kattintson a jelelölőkre

Szabadság híd.

Szabadság híd.

Szabadság híd.

Szabadság híd.

Szabadság híd.

Szabadság híd.

Szabadság híd.