Anyavállalatunk, a Heidelberg Materials 2024-ben bemutatta új, globális termékmárkáját, az evoBuild-et az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és körforgásos termékek számára. Minden evoBuild terméket egyértelmű fenntarthatósági jellemzők határoznak meg. Ahhoz, hogy egy termék a kínálat részévé válhasson, szigorú követelményeknek kell megfelelnie. Az építőanyag-ipari vállalatok között elsőként, a Heidelberg Materials globálisan egységesített kritériumokat fogalmaz meg a fenntartható termékeinek címkézésére.
Az evoBuild termékek minden üzletágban elérhetők, és
- vagy alacsony szén-dioxid-kibocsátásúak (cement és beton),
- körkörösek (beton),
- vagy mindkét tulajdonság kombinációjával rendelkeznek.
Az alacsony kibocsátású termékeknek a referenciaértékhez képest legalább 30%-kal csökkenteniük kell szén-dioxid-kibocsátásukat.
Az evoBuild cementek referenciaértéke legalább 30%-os CO2-csökkentés a Global Cement and Concrete Association (GCCA) által 2020-ban meghatározott CEM I globális referenciaértékéhez (788 kg CO2/tonna) képest, ami cementtermékre vetítve ≤552 kg CO2/tonnát jelent.
Az adatbázis képzés a megelőző lezárt termelési évre vonatkozik.