Anyavállalatunk, a Heidelberg Materials 2024-ben bemutatta új, globális termékmárkáját, az evoBuild-et az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és körforgásos termékek számára. Az evoBuild termékeket egyértelmű fenntarthatósági tanúsítványok jellemzik, és minden terméknek szigorú követelményeknek kell megfelelnie ahhoz, hogy a kínálat részévé váljon. Az építőanyag-ipari vállalatok között elsőként, a Heidelberg Materials globálisan szabványosított kritériumokat alkalmaz a fenntartható termékek címkézésére.
Az evoBuild termékek minden üzletágban elérhetők, és
- vagy alacsony szén-dioxid-kibocsátásúak (cement és beton),
- körkörösek (beton),
- vagy mindkét tulajdonság kombinációjával rendelkeznek.
Az alacsony kibocsátású termékeknek a referenciaértékhez képest legalább 30%-kal csökkenteniük kell szén-dioxid-kibocsátásukat.
Az evoBuild cementek referenciaértéke legalább 30%-os CO2-csökkentés, szemben a Global Cement and Concrete Association (GCCA) által 2020-ban meghatározott CEM I globális referenciaértékeivel (778 kg CO2/tonna), ami átszámítva ≤552 kg CO2/tonna cementkötésű anyagot jelent.
Az adatbázis képzés a megelőző lezárt termelési évre vonatkozik.